پرش به محتوا

کسب 10 درصد از درآمد با تبلیغ‌های کلاه‌برداری

براساس گزارش جدیدی از رویترز، متا سال گذشته پیش‌بینی کرده که 10 درصد از درآمد سالانه کلی آن، یعنی ۱۶ میلیارد دلار، از تبلیغات جعلی و کلاه‌بردارانه در اپلیکیشن‌های آن به دست خواهد آمد.

اسنادی که رویترز به آنها دسترسی پیدا کرده همچنین نشان می‌دهند که به مدت سه‌سال، متا نتوانسته کاربران خود را از تبلیغات مرتبط با قمار غیرقانونی، طرح‌های سرمایه‌گذاری و محصولات پزشکی ممنوع محافظت کند. این تبلیغات تقلبی معمولاً یک محصول یا خدمات واقعی را ارائه می‌کنند، درحالی‌که ممکن است هدف آنها فقط گرفتن پول از کاربران ناآگاه باشد.

کسب درآمد متا از تبلیغات کلاهبردارانه

متا برای شناسایی احتمال کلاه‌برداری در کمپین‌های تبلیغاتی سیستم‌هایی را در اختیار دارد، اما تنها درصورتی حساب تبلیغ‌دهنده‌ای را غیرفعال می‌کند که 95 درصد مطمئن باشد که آن تبلیغ‌دهنده درحال انجام کلاه‌برداری است.

در غیر این صورت، متا از تبلیغ‌دهندگان مشکوک به کلاه‌برداری پول بیشتری می‌گیرد تا آنها را از خرید تبلیغات بیشتر منصرف کند؛ اما زمانی که این تبلیغ‌دهندگان به خرید ادامه می‌دهند، این امر به سود نهایی متا منجر می‌شود.

واکنش متا به گزارش رویترز

طبق گزارش رویترز، سخنگوی متا، «اندی استون»، ادعا کرده که اسناد مورد استفاده «دیدگاه انتخابی را ارائه می‌دهند که رویکرد متا را در مورد کلاه‌برداری‌ها و تقلب‌ها تحریف می‌کند.»

استون همچنین گفته که در 18 ماه گذشته، متا توانسته گزارش‌های کاربران در مورد تبلیغات تقلبی را 58 درصد کاهش دهد و بیش از 134 میلیون تبلیغ تقلبی را از پلتفرم‌های خود حذف کرده است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *